Köpvillkor

Giltigt från 2017-05-02

1. Tillämplighet

Köpevillkoren i RevivaBios webbshop gäller från och med ovan angivet datum och ersätter tidigare publicerade köpevillkor. RevivaBio reserverar sig dock för skrivfel eller tekniska fel.

2. Priser

Priserna som du finner i RevivaBios webbshop anges i svenska kronor och inkluderar moms. De gäller tills nya priser publiceras i webbshopen.

3. Fraktpriser

För beställningar under 599 kr är fraktkostnaden alltid 28 kr inklusive moms oavsett vikt. Vid vissa kampanjer kan vi ibland erbjuda en lägre fraktkostnad. Fraktkostnaden kan du se i kassan innan du bekräftar köpet. Vid beställningar över 599 kr bjuder vi på fraktkostnaden. Fraktkostnaden kan du se i kassan innan du bekräftar köpet.


4. Beställningar och orderbekräftelse

Du kan antingen göra din beställning direkt via RevivaBios webbshop, via e-mejl: kundservice@revivabio.se eller per telefon 018-24 74 40. Du måste vara över 18 år för att beställa varor. Om du beställer via webbshopen får du automatiskt en orderbekräftelse till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara orderbekräftelsen inför eventuella kontakter med kundtjänst. Får du ingen bekräftelse, kontakta vår kundtjänst så kontrollerar vi din beställning. Genom att göra en beställning anses du ha läst igenom och accepterat köpevillkoren.

5. Betalningsalternativ

Kortbetalning – avgiftsfri betalning

Vi accepterar Visa och Mastercard. Observera att kortbetalningen är helt avgiftsfri. Kortbetalningen sker via en krypterad koppling till DIBS betalväxel.

Klarna faktura – avgift 19 kr

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Betalningsvillkor vid Klarna faktura

Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. Vid beställning mot faktura debiteras en fakturaavgift om 19 kr.

Om betalning uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr, samt en dröjsmålsränta om 25,00 % plus gällande referensränta. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor. Här hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

Genom att använda Klarna Faktura godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar angående din betalning, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån -Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00. 


6. Minsta ordersumma

Minsta ordersumma är 135 kr inklusive moms, men exklusive frakt.

7. Prisförändringar

På grund av att priserna på råvaror, frakt, energi, tull, valutor, räntor och annat kan förändras måste vi emellanåt justera våra priser på produkterna. Prisförändringarna är oftast små. Det nya priset visas endast på vanligt sätt i RevivaBios webbshop. Gamla priser på t. ex. produktblad, prislistor, i e-postmeddelanden, nyhetsbrev eller annat media är därefter inte giltiga. Om priset på en produkt höjs skall en beställning till det gamla priset vara utan verkan. Som köpare kommer du då att få erbjudande från RevivaBio om att köpa varan till det nya priset.

8. Leveranser

RevivaBio levererar för närvarande endast inom Sverige och Danmark. De flesta leveranser sker med Posten och skickas som brev eller postpaket, beroende på vikten. Under normala förhållanden får du din leverans en eller ett par dagar efter din beställning. I samband med publicitet som handlar om RevivaBios produkter kan dock leveranstiderna bli längre än normalt. Vi försöker då hålla dig uppdaterad via vår hemsida om beräknad leveranstid.

9. Slutsålda varor

Skulle en vara som du har beställt inte finnas på lager meddelar vi dig. Leverans kommer att ske så snart varan finns i lager igen.

10. Ändra eller avbeställa order

För att ändra eller avbeställa en order måste du kontakta RevivaBio. Om det går att ändra eller avbeställa ordern gör vi det. Men är redan ordern packad har vi ej möjlighet att göra förändringar utan ordern kommer skickas utifrån vad du har beställt.

11. Om något går fel

Om en produkt är felexpedierad, defekt eller om du har råkat ut för någonting annat som du inte är nöjd med så hör omgående av dig till vår kundtjänst, så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.

12. Ångerrätt

Vi tillämpar inte öppet köp men du har i enlighet med distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter mottagandet av produkten/produkterna. Detta gäller dock endast om förseglingen är obruten och om varan/varorna skickas tillbaka i oskadat skick och ligger i originalförpackning. Returnera varorna tillsammans med fakturan eller en kopia av den. På fakturan anger du returorsak ”Ångerrätt”. Du står själv för returfrakt och transportrisk. Ta alltid kontakt med oss innan du returnerar en produkt. Vi löser inte ut returnerade varor som inte är fullt frankerade eller som sänds tillbaka till oss mot postförskott eller efterkrav.

Om du har betalat din leverans och ändå vill utnyttja ångerrätten betalar vi tillbaka den summa du har betalat exklusive fraktkostnaden och fakturaavgiften. Om du enbart gör en delretur återbetalas den vara du returnerar exklusive fraktkostnaden och fakturaavgiften. Återbetalningen gör vi inom 30 dagar från den dag vi får meddelandet om att du vill utnyttja ångerrätten. Du måste då också meddela oss till vilket konto pengarna skall sättas in.

13. Undantag från ångerrätten

Ångerrätt gäller inte för köp av digitalt innehåll som levereras på något annat sätt än på ett fysiskt medium.

14. Reklamationer

RevivaBio tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer. Om ditt paket är skadat vid leveransen bör du göra en reklamation direkt hos ditt utlämningsställe. Om du av någon annan anledning inte är nöjd med dina varor, ta då kontakt med vår kundtjänst och meddela detta senast 10 dagar efter leverans. Om du returnerar varor till oss önskar vi att du samtidigt skriver om orsaken och om du vill att vi skall skicka dig nya varor. Skicka alltid med orderbekräftelse eller en kopia på fakturan så att vi lätt kan hitta dig i vårt datasystem.

15. Paket som inte hämtas ut

Har du ett levererat paket som du inte hämtat ut ännu, får du alltid en påminnelse av Posten. Om du trots allt inte hämtar ut ditt paket, debiterar vi dig för returfrakt och expeditionskostnader. En minimiavgift på 250 kr kommer att tas ut. Paket ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar innan det returneras till oss.

16. Tvister

Om du anser att du inte har blivit korrekt behandlad av oss vill vi att du skriver ett brev till oss där du redogör för vad som har hänt. Skicka redogörelsen tillsammans med namn, adress, telefonnummer och ordernummer till oss. Vårt mål är alltid att vi i god anda kan komma överens med dig om en lösning. Kan vi dock inte lösa tvisten tillsammans bör du kontakta din kommunala konsumentvägledare för vidare upplysningar. Alla tvister löses i Sverige enligt svensk lag, under vilken vår marknadsföring också lyder.

Vi följer alltid Allmänna reklamationsnämndens (ARN:s) rekommendationer.

17. Ansvar vid användning av kosttillskott

Kosttillskott är menat att vara ett stöd till en allsidig kost och du bör följa rekommendationerna på förpackningarna. Om du är sjuk eller gravid rekommenderar vi dig att rådgöra med din läkare innan du använder de kosttillskott som säljs i RevivaBios webbshop. RevivaBio ansvarar inte för eventuella följder vid intag av erbjudna kosttillskott. Kosttillskott från RevivaBio ska inte förväxlas med läkemedel. Våra produkter säljs inte i syfte att lindra, bota eller förebygga sjukdom. Vår rekommendation av dagligt intag är enbart en rekommendation men i slutändan är det ändå du själv som ska förvissa dig om mest lämpliga bruk i din situation av det aktuella kosttillskottet. RevivaBio bär inget ansvar för utebliven eller mindre effekt än du hade förväntat dig av det kosttillskott du använder.

18. Falska beställningar

Falska beställningar eller bedrägeriförsök polisanmäls.

RevivaBio tillämpar den svenska konsumentköplagen (SFS 1990:932) och den svenska distansavtalslagen (SFS 2000:274).

19. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.