Köpvillkor


Giltigt från 2017-05-02

1. Tillämplighet

Köpevillkoren i RevivaBios webbshop gäller från och med ovan angivet datum
och ersätter tidigare publicerade köpevillkor. RevivaBio reserverar sig dock för
skrivfel eller tekniska fel.


2. Priser

Priserna som du finner i RevivaBios webbshop anges i svenska kronor
och inkluderar moms. De gäller tills nya priser publiceras i webbshopen.


3. Fraktpriser

För beställningar under 599 kr är fraktkostnaden alltid 28 kr inklusive
moms oavsett vikt.

Vid vissa kampanjer kan vi ibland erbjuda en lägre fraktkostnad.
Fraktkostnaden kan du se i kassan innan du bekräftar köpet.
Vid beställningar över 599 kr bjuder vi på fraktkostnaden.
Fraktkostnaden kan du se i kassan innan du bekräftar köpet.


4. Beställningar och orderbekräftelse

Du kan antingen göra din beställning direkt via RevivaBios webbshop,
via e-mejl: order@revivabio.se eller per telefon 018-24 74 40.
Du måste vara över 18 år för att beställa varor.

Om du beställer via webbshopen får du automatiskt en orderbekräftelse
till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter.

Det kan vara bra att spara orderbekräftelsen inför eventuella kontakter
med kundtjänst. Får du ingen bekräftelse, kontakta vår kundtjänst så
kontrollerar vi din beställning. Genom att göra en beställning anses du
ha läst igenom och accepterat köpevillkoren.


5. Betalningsalternativ

Kortbetalning – avgiftsfri betalning

Vi accepterar Visa, Visa Electron, Mastercard och Maestro. Observera att
kortbetalningen är helt avgiftsfri. Kortbetalningen sker via en krypterad
koppling till DIBS betalväxel.

Mobilt Bank ID

BankID är en e-legitimation som gör det möjligt för företag, banker,
organisationer och myndigheter att både identifiera och ingå avtal
med privatpersoner på Internet.

BankID är en elektronisk ID-handling som är jämförbar med pass,
körkort och andra fysiska legitimationshandlingar.

Alla privatpersoner som har svenskt personnummer kan skaffa
BankID e-legitimation genom sin bank. Ett BankID har samma
värde och används på samma sätt, oavsett vilken bank som
utfärdat det.

De banker som utfärdar BankID till privatpersoner är Danske Bank,
ICA Banken, Ikano Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar Bank,
Nordea, SEB, Skandiabanken, Sparbanken Syd, Swedbank och
Ålandsbanken. 


Faktura - Klarna

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt.
Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid
efter att du fått din beställning.

  • Få alltid din beställning innan du betalar
  • Betalningstid - alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning**

Betalningsvillkor

Kredittiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum.
Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas
en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. 
Fakturan skickas i samband med leveransen. 

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning.
Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och
har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i
påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 %
plus gällande referensränta tillkommer.

Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma
att överlämnas för inkassohantering där ytterligare
inkassokostnader kan tillkomma.

Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten
Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din
månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall
innebär att en kreditupplysning tas.
Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala
hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp
och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel
delbetalning.

Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr
per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr,
29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta
och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning
blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller
följande allmänna villkorHär hittar du även information om
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning.
Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra
identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och
affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda
partners eller till stat utanför EU/EES-området. 

Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas
personuppgiftsbehandling.

* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex.
flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen
att ringa Klarna på 08- 120 120 10
Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00,
fredagar 08.00-18.00
och helger 10.00 – 17.00. 

Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte
lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.

6. Minsta ordersumma

Minsta ordersumma är 135 kr inklusive moms, men exklusive frakt.


7. Prisförändringar

På grund av att priserna på råvaror, frakt, energi, tull, valutor, räntor och annat
kan förändras måste vi emellanåt justera våra priser på produkterna.

Prisförändringarna är oftast små.
Det nya priset visas endast på vanligt sätt i RevivaBios webbshop.

Gamla priser på t. ex. produktblad, prislistor, i e-postmeddelanden, nyhetsbrev
eller annat media är därefter inte giltiga. Om priset på en produkt höjs skall en
beställning till det gamla priset vara utan verkan.

Som köpare kommer du då att få erbjudande från RevivaBio
om att köpa varan till det nya priset.


8. Leveranser

RevivaBio levererar för närvarande endast inom Sverige och Danmark.
De flesta leveranser sker med Posten och skickas som brev eller postpaket,
beroende på vikten.

Under normala förhållanden får du din leverans en eller ett par dagar efter din beställning.
I samband med publicitet som handlar om RevivaBios produkter
kan dock leveranstiderna bli längre än normalt.
Vi försöker då hålla dig uppdaterad via vår hemsida om beräknad leveranstid.


9. Slutsålda varor

Skulle en vara som du har beställt inte finnas på lager meddelar vi dig.
Leverans kommer att ske så snart varan finns i lager igen.


10. Ändra eller avbeställa order

För att ändra eller avbeställa en order måste du kontakta RevivaBio.
Om det går att ändra eller avbeställa ordern gör vi det.
Men är redan ordern packad har vi ej möjlighet att göra förändringar
utan ordern kommer skickas utifrån vad du har beställt.


11. Om något går fel

Om en produkt är felexpedierad, defekt eller om du har råkat ut för
någonting annat som du inte är nöjd med så hör omgående av dig
till vår kundtjänst, så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.


12. Ångerrätt

Vi tillämpar inte öppet köp men du har i enlighet med distansavtalslagen
rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter mottagandet av produkten/
produkterna. Detta gäller dock endast om förseglingen är obruten och
om varan/varorna skickas tillbaka i oskadat skick och ligger i
originalförpackning.

Returnera varorna tillsammans med fakturan eller en kopia av den.
På fakturan anger du returorsak ”Ångerrätt”. Du står själv för
returfrakt och transportrisk. Ta alltid kontakt med oss innan du
returnerar en produkt.

Vi löser inte ut returnerade varor som inte är fullt frankerade
eller som sänds tillbaka till oss mot postförskott eller efterkrav.

Om du har betalat din leverans och ändå vill utnyttja ångerrätten
betalar vi tillbaka den summa du har betalat exklusive fraktkostnaden
och fakturaavgiften. Om du enbart gör en delretur återbetalas den
vara du returnerar exklusive fraktkostnaden och fakturaavgiften.

Återbetalningen gör vi inom 30 dagar från den dag vi får meddelandet
om att du vill utnyttja ångerrätten. Du måste då också meddela oss till
vilket konto pengarna skall sättas in.


13. Undantag från ångerrätten

Ångerrätt gäller inte för köp av digitalt innehåll som levereras
på något annat sätt
än på ett fysiskt medium.

14. Reklamationer

RevivaBio tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer.
Om ditt paket är skadat vid leveransen bör du göra en reklamation
direkt hos ditt utlämningsställe.

Om du av någon annan anledning inte är nöjd med dina varor,
ta då kontakt med vår kundtjänst och meddela detta senast 10 dagar efter leverans.

Om du returnerar varor till oss önskar vi att du samtidigt skriver om orsaken
och om du vill att vi skall skicka dig nya varor.

Skicka alltid med orderbekräftelse eller en kopia på fakturan så att vi lätt
kan hitta dig i vårt datasystem.

15. Paket som inte hämtas ut

Har du ett levererat paket som du inte hämtat ut ännu,
får du alltid en påminnelse av Posten.

Om du trots allt inte hämtar ut ditt paket, debiterar vi dig för
returfrakt och expeditionskostnader.

En minimiavgift på 250 kr kommer att tas ut.
Paket ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar
innan det returneras till oss.


16. Tvister

Om du anser att du inte har blivit korrekt behandlad av oss vill vi att du
skriver ett brev till oss där du redogör för vad som har hänt.

Skicka redogörelsen tillsammans
med namn, adress, telefonnummer och ordernummer till oss.

Vårt mål är alltid att vi i god anda kan komma överens med dig om en lösning.
Kan vi dock inte lösa tvisten tillsammans bör du kontakta din kommunala
konsumentvägledare för vidare upplysningar.

Alla tvister löses i Sverige enligt svensk lag, under vilken vår
marknadsföring också lyder.

Vi följer alltid Allmänna reklamationsnämndens (ARN:s) rekommendationer.


17. Ansvar vid användning av kosttillskott

Kosttillskott är menat att vara ett stöd till en allsidig kost och
du bör följa rekommendationerna på förpackningarna.

Om du är sjuk eller gravid rekommenderar vi dig att rådgöra
med din läkare innan du använder de kosttillskott som säljs i RevivaBios webbshop.

RevivaBio ansvarar inte för eventuella följder vid intag av erbjudna kosttillskott.
Kosttillskott från RevivaBio ska inte förväxlas med läkemedel.

Våra produkter säljs inte i syfte att lindra, bota eller förebygga sjukdom.
Vår rekommendation av dagligt intag är enbart en rekommendation
men i slutändan är det ändå du själv som ska förvissa dig om mest lämpliga bruk
i din situation av det aktuella kosttillskottet.

RevivaBio bär inget ansvar för utebliven eller mindre effekt än du hade förväntat
dig av det kosttillskott du använder.


18. Falska beställningar

Falska beställningar eller bedrägeriförsök polisanmäls.

RevivaBio tillämpar den svenska konsumentköplagen (SFS 1990:932)
och den svenska distansavtalslagen (SFS 2000:274).

19. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft
den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas
om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas
cookies på din dator.

Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla
reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg
när du handlar.

Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator,
utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in
din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så
att den informerar dig om en webbsida använder cookies.

Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla,
eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att
fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha
cookies aktiverat.