Köpvillkor


Giltigt från 2017-05-02

1. Tillämplighet

Köpevillkoren i RevivaBios webbshop gäller från och med ovan angivet datum och ersätter
tidigare publicerade köpevillkor. RevivaBio reserverar sig dock för skrivfel eller tekniska fel.


2. Priser

Priserna som du finner i RevivaBios webbshop anges i svenska kronor och inkluderar moms.
De gäller tills nya priser publiceras i webbshopen.


3. Fraktpriser

För beställningar under 599 kr är fraktkostnaden alltid 28 kr inklusive moms oavsett vikt.
Vid vissa kampanjer kan vi ibland erbjuda en lägre fraktkostnad.
Fraktkostnaden kan du se i kassan innan du bekräftar köpet.
Vid beställningar över 599 kr bjuder vi på fraktkostnaden.
Fraktkostnaden kan du se i kassan innan du bekräftar köpet.


4. Beställningar och orderbekräftelse

Du kan antingen göra din beställning direkt via RevivaBios webbshop,
via e-mejl: kundservice@revivabio.se eller per telefon 018-24 74 40.
Du måste vara över 18 år för att beställa varor.

Om du beställer via webbshopen får du automatiskt en orderbekräftelse
till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter.

Det kan vara bra att spara orderbekräftelsen inför eventuella kontakter med kundtjänst.
Får du ingen bekräftelse, kontakta vår kundtjänst så kontrollerar vi din beställning.
Genom att göra en beställning anses du ha läst igenom och accepterat köpevillkoren.


5. Betalningsalternativ

Kortbetalning – avgiftsfri betalning

Vi accepterar Visa och Mastercard. Observera att kortbetalningen är helt avgiftsfri.
Kortbetalningen sker via en krypterad koppling till DIBS betalväxel.

Swish Betalning via app i mobilen

Med Swish kommer pengarna in på vårt konto direkt.
Det som behövs är ett mobil- eller Swish-nummer.

Du ansvarar för att se till att mottagarens namn och belopp är rätt
innan du godkänner betalningen med Mobilt BankID.

Du ansluter ditt mobilnummer till ditt bankkonto. Sedan behöver du mottagarens
mobilnummer eller Swish-nummer för att skicka pengar.

Tjänsten är säker, eftersom du godkänner dina betalningar
med Mobilt BankID. Både du och mottagaren behöver vara anslutna till Swish.

Swish är ett samarbete mellan Swedbank och sparbankerna,
Danske Bank, Handelsbanken,
Länsförsäkringar, Nordea, SEB och Skandia.

Mobilt Bank ID

BankID är en e-legitimation som gör det möjligt för företag, banker, organisationer
och myndigheter att både identifiera och ingå avtal med privatpersoner på Internet.

BankID är en elektronisk ID-handling som är jämförbar med pass, körkort och andra
fysiska legitimationshandlingar.

Alla privatpersoner som har svenskt personnummer kan skaffa BankID e-legitimation
genom sin bank. Ett BankID har samma värde och används på samma sätt,
oavsett vilken bank som utfärdat det.

De banker som utfärdar BankID till privatpersoner är Danske Bank, ICA Banken,
Ikano Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar Bank, Nordea, SEB, Skandiabanken,
Sparbanken Syd, Swedbank och Ålandsbanken.

Tillsammans har dessa banker 8 miljoner Internetbankskunder som har möjlighet
att använda BankID e-legitimation i Internet- och mobilbanker, hos myndigheter,
kommuner och privata företag.

Under 2017 beräknas BankID användas vid närmare 2,5 miljarder tillfällen.

En överväldigande majoritet av alla som idag använder e-legitimation har valt BankID.
Andra utfärdare av e-legitimationer är t.ex.Telia och Verisec.

Faktura
Resurs Bank

Handla nu - betala efter leverans!

När du betalar via Resurs Bank faktura handlar du tryggt och enkelt.
Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

Få alltid hem varan innan du betalar
Betalningstid - 30-60 dagar *

Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen.
Möjlighet till räntefri delbetalning.

Din faktura skickas per e-post.

För din trygghet kan du välja att betala med faktura och betalar då efter att du fått varorna.
Du behöver inte betala förrän nästa månad, 30-60 dagar efter köpet.

Vi samarbetar med Resurs Bank som övertar din faktura från oss och gör en sedvanlig
kreditbedömning av dig som köpare.

Du får besked snabbt online. Fakturan e-postas när varan skickas.
Vid utebliven eller otillräcklig betalning enligt ovan tillkommer påminnelseavgift
enligt lag, 60 kr, och ränta för var tid utnyttjad kredit 22,2%.
Kunden kan komma att erbjudas andra finansiella tjänster.

Vid köp på faktura måste leveransadress vara den samma som folkbokförd adress.

* Exempel: Du får din faktura den 15 juli, det fakturerade beloppet ska betalas i sin
helhet så att Resurs Bank tar emot pengarna senast den 31 augusti.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa
Resurs Bank på 0771 – 11 22 33. Du kan också skicka e-post till kundservice@resurs.se

Resurs Bank AB (publ), organisationsnummer 516401-0208

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas.
Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Delbetalning
Resurs Bank

Om du vill dela upp din betalning så har vi även här bra erbjudanden
i samarbete med Resurs Bank.

När du får avin hemskickad väljer du själv i lugn och ro hur lång tid
du vill lägga upp din delbetalning på.

En kreditbedömning görs online och du får snabbt besked.
Din första avi kommer månaden efter köp
och då väljer du betalningsalternativ.

Få alltid hem varan innan du betalar
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Betalningstid - 30-60 dagar *
Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
Delbetala räntefritt!
Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

* Exempel: Du handlar den 15 juli och får avin ca. den 15 augusti.
Det aviserade beloppet ska betalas i sin helhet så att Resurs Bank
tar emot pengarna senast den 31 augusti.

Vid köp på delbetalning måste leveransadress vara den samma som folkbokförd adress.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa
Resurs Bank på 0771 – 11 22 33.
Du kan också skicka e-post till kundservice@resurs.se

Resurs Bank AB (publ), organisationsnummer 516401-0208

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas.
Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

6. Minsta ordersumma

Minsta ordersumma är 135 kr inklusive moms, men exklusive frakt.


7. Prisförändringar

På grund av att priserna på råvaror, frakt, energi, tull, valutor, räntor och annat
kan förändras måste vi emellanåt justera våra priser på produkterna.

Prisförändringarna är oftast små.
Det nya priset visas endast på vanligt sätt i RevivaBios webbshop.

Gamla priser på t. ex. produktblad, prislistor, i e-postmeddelanden, nyhetsbrev
eller annat media är därefter inte giltiga. Om priset på en produkt höjs skall en
beställning till det gamla priset vara utan verkan.

Som köpare kommer du då att få erbjudande från RevivaBio
om att köpa varan till det nya priset.


8. Leveranser

RevivaBio levererar för närvarande endast inom Sverige och Danmark.
De flesta leveranser sker med Posten och skickas som brev eller postpaket,
beroende på vikten.

Under normala förhållanden får du din leverans en eller ett par dagar efter din beställning.
I samband med publicitet som handlar om RevivaBios produkter
kan dock leveranstiderna bli längre än normalt.
Vi försöker då hålla dig uppdaterad via vår hemsida om beräknad leveranstid.


9. Slutsålda varor

Skulle en vara som du har beställt inte finnas på lager meddelar vi dig.
Leverans kommer att ske så snart varan finns i lager igen.


10. Ändra eller avbeställa order

För att ändra eller avbeställa en order måste du kontakta RevivaBio.
Om det går att ändra eller avbeställa ordern gör vi det.
Men är redan ordern packad har vi ej möjlighet att göra förändringar
utan ordern kommer skickas utifrån vad du har beställt.


11. Om något går fel

Om en produkt är felexpedierad, defekt eller om du har råkat ut för
någonting annat som du inte är nöjd med så hör omgående av dig
till vår kundtjänst, så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.


12. Ångerrätt

Vi tillämpar inte öppet köp men du har i enlighet med distansavtalslagen rätt att ångra
ditt köp inom 14 dagar efter mottagandet av produkten/produkterna.
Detta gäller dock endast om förseglingen är obruten och om varan/varorna
skickas tillbaka i oskadat skick och ligger i originalförpackning.

Returnera varorna tillsammans med fakturan eller en kopia av den.
På fakturan anger du returorsak ”Ångerrätt”. Du står själv för returfrakt och transportrisk.
Ta alltid kontakt med oss innan du returnerar en produkt.

Vi löser inte ut returnerade varor som inte är fullt frankerade eller som sänds
tillbaka till oss mot postförskott eller efterkrav.

Om du har betalat din leverans och ändå vill utnyttja ångerrätten betalar vi tillbaka
den summa du har betalat exklusive fraktkostnaden och fakturaavgiften.
Om du enbart gör en delretur återbetalas den vara du returnerar exklusive
fraktkostnaden och fakturaavgiften.

Återbetalningen gör vi inom 30 dagar från den dag vi får meddelandet
om att du vill utnyttja ångerrätten. Du måste då också meddela oss till vilket
konto pengarna skall sättas in.


13. Undantag från ångerrätten

Ångerrätt gäller inte för köp av digitalt innehåll som levereras
på något annat sätt
än på ett fysiskt medium.

14. Reklamationer

RevivaBio tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer.
Om ditt paket är skadat vid leveransen bör du göra en reklamation
direkt hos ditt utlämningsställe.

Om du av någon annan anledning inte är nöjd med dina varor,
ta då kontakt med vår kundtjänst och meddela detta senast 10 dagar efter leverans.

Om du returnerar varor till oss önskar vi att du samtidigt skriver om orsaken
och om du vill att vi skall skicka dig nya varor.

Skicka alltid med orderbekräftelse eller en kopia på fakturan så att vi lätt
kan hitta dig i vårt datasystem.

15. Paket som inte hämtas ut

Har du ett levererat paket som du inte hämtat ut ännu,
får du alltid en påminnelse av Posten.

Om du trots allt inte hämtar ut ditt paket, debiterar vi dig för
returfrakt och expeditionskostnader.

En minimiavgift på 250 kr kommer att tas ut.
Paket ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar
innan det returneras till oss.


16. Tvister

Om du anser att du inte har blivit korrekt behandlad av oss vill vi att du
skriver ett brev till oss där du redogör för vad som har hänt.

Skicka redogörelsen tillsammans
med namn, adress, telefonnummer och ordernummer till oss.

Vårt mål är alltid att vi i god anda kan komma överens med dig om en lösning.
Kan vi dock inte lösa tvisten tillsammans bör du kontakta din kommunala
konsumentvägledare för vidare upplysningar.

Alla tvister löses i Sverige enligt svensk lag, under vilken vår
marknadsföring också lyder.

Vi följer alltid Allmänna reklamationsnämndens (ARN:s) rekommendationer.


17. Ansvar vid användning av kosttillskott

Kosttillskott är menat att vara ett stöd till en allsidig kost och
du bör följa rekommendationerna på förpackningarna.

Om du är sjuk eller gravid rekommenderar vi dig att rådgöra
med din läkare innan du använder de kosttillskott som säljs i RevivaBios webbshop.

RevivaBio ansvarar inte för eventuella följder vid intag av erbjudna kosttillskott.
Kosttillskott från RevivaBio ska inte förväxlas med läkemedel.

Våra produkter säljs inte i syfte att lindra, bota eller förebygga sjukdom.
Vår rekommendation av dagligt intag är enbart en rekommendation
men i slutändan är det ändå du själv som ska förvissa dig om mest lämpliga bruk
i din situation av det aktuella kosttillskottet.

RevivaBio bär inget ansvar för utebliven eller mindre effekt än du hade förväntat
dig av det kosttillskott du använder.


18. Falska beställningar

Falska beställningar eller bedrägeriförsök polisanmäls.

RevivaBio tillämpar den svenska konsumentköplagen (SFS 1990:932) och
den svenska distansavtalslagen (SFS 2000:274).

19. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003,
ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används.
När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator.

Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning
(om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar.

Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator,
utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in
din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att
den informerar dig om en webbsida använder cookies.

Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla,
eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera.
Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.