Rådgivning Fraktfritt över 600 kr inom Sverige
Snabb leverans

Rådgivning - Fraktfritt från 600 kr inom Sverige - Snabb leverans

Köpvillkor

Giltigt från 2023-05-23

  1. 1. Tillämplighet
    Köpevillkoren i RevivaBios webbshop gäller från och med ovan angivet datum och ersätter tidigare publicerade köpevillkor. RevivaBio reserverar sig dock för skrivfel eller tekniska fel.

    2. Priser 
    Priserna som du finner i RevivaBios webbshop anges i svenska kronor och inkluderar moms. De gäller tills nya priser publiceras i webbshopen.

    3. Frakt
    RevivaBio är angelägna om att leveranser till dig ska ske så snabbt som möjligt och på ett sätt som du önskar med alternativ i olika prisklasser.

    Våra olika leveransalternativ inom Sverige
    • Postnord Varubrev – Leverans till din brevlåda eller brevinkast. Om paketet inte ryms så hängs det på brevlådan eller dörren. Tjänsten erbjuder viss spårbarhet av försändelsen inom Sverige men ingen spårbarhet när paketet lämnar Sverige för utlandsleverans. På grund av brevlådestölder, felleveranser och borttappade paket så har denna tjänst inte den bästa leveranssäkerheten. Skulle ditt paket komma bort under leveransen så kommer vi givetvis sända ut ett nytt paket till dig, men vi kommer behöva driva processen hos Postnord innan vi sänder ut ett nytt. I de flesta fall av borttappade eller fellevererade paket så kommer de tillrätta inom en eller två veckor. Därför skickar vi ut en ersättningsleverans först efter 3 veckor om du valt Postnord Varubrev.

    Vill du vara säker på att få dina paket i tid så rekommenderar vi att du väljer Postnord MyPack Collect eller DHL Servicepoint istället, om det är möjligt där du bor.

    • Postnord MyPack Collect – Postnords populära ombudstjänst där du hämtar paketet på meddelat utlämningsställe. Tjänsten väljer automatiskt ett utlämningsställe som ligger nära önskad leveransadress. Om du önskar ett specifikt utlämningsställe så ber vi dig ange namn, ort och postnummer till det i fältet för beställningsanteckningar i kassan.

     

    • DHL ServicePoint – Din beställning levereras till DHL’s utlämningsställe i närheten av din leveransadress. Om du önskar ett specifikt utlämningsställe så ber vi dig ange namn, ort och postnummer till det i fältet för beställningsanteckningar i kassan.

     

    Våra olika leveransalternativ utanför Sverige

    • Postnord Varubrev – Leverans till din brevlåda i den mån det är möjligtLeveransen har ingen spårbarhet efter att paketet lämnat Sverige. 

    I de flesta fall levereras paketet hem till dig. Om paketet levereras utanför EU och hanteras av tullen så behöver du i de flesta fall hämta upp det på utlämningsställe och betala tullavgift och nationell moms istället för svensk moms. 

    Detta leveranssätt tar längre tid och paketen brukar levereras till slutdestination/upphämtningsställe inom 7-15 arbetsdagar, beroende på tid i tull och vilket land paketet ska levereras till. 

    På grund av brevlådestölder, felleveranser och borttappade paket så har denna tjänst inte den bästa leveranssäkerheten. Skulle ditt paket komma bort under leveransen så kommer vi att sända ut ett nytt paket till dig, men vi kommer behöva driva processen hos Postnord innan vi sänder ut ett nytt. I de flesta fall av borttappade eller fellevererade paket så är vår erfarenhet att de kommer de tillrätta inom en eller två veckor. Därför skickar vi ut en ersättningsleverans först efter 3 veckor om du valt Postnord Varubrev.

    Vill du vara säker på att få dina paket i tid så rekommenderar vi att du väljer DHL Parcel Connect istället, om det är möjligt till den plats du bor (inte alla adresser har DHL-möjlighet)

     

    • DHL Parcel Connect – Beställer du från utlandet använder vi oss av DHL Parcel Connect som levererar ditt paket till ett utlämningsställe nära önskad leveransadress. Om du önskar ett specifikt utlämningsställe så ber vi dig ange namn, ort och postnummer till det i fältet för beställningsanteckningar i kassan. 

    Beräknad leveranstid för DHL Parcel Connect är 4-6 dagar.  

    Vid beställning till utlandet kan nationell moms och tull tillkomma, beroende på var du bor.

    (Tidigare skickade vi våra leveranser endast med Postnord Varubrev, men eftersom dessa saknar spårbarhet i utlandet har vi utökat fraktalternativen för att möta våra kunders olika preferenser.)

     

    4. Beställningar och orderbekräftelse

    Du kan antingen göra din beställning direkt via RevivaBios webbshop, via e-post: order@revivabio.se eller per telefon 018-24 74 40. Du måste vara över 18 år för att beställa varor.

      1. Om du beställer via webbshopen får du automatiskt en orderbekräftelse till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter.

    Vid beställning via e-post eller telefon tillkommer en fakturaavgift.
    Det kan vara bra att spara orderbekräftelsen inför eventuella kontakter med kundtjänst. Får du ingen bekräftelse så titta om den hamnat i mailens skräppost, annars kontakta vår kundtjänst så kontrollerar vi din beställning.

    Genom att göra en beställning anses du ha läst igenom och accepterat köpevillkoren.

    5. Betalningsalternativ
    För köp i RevivaBios webbshop anlitar vi Klarna som sköter om all debitering åt oss. Läs mer om Klarnas villkor för köp  här:  https://www.klarna.com/se/villkor/

  1. 6. Prisförändringar
      1. På grund av att priserna på råvaror, frakt, energi, tull, valutor, räntor och annat kan förändras måste vi emellanåt justera våra priser på produkterna.

     

      1. Prisförändringarna är oftast små. Det nya priset visas endast på vanligt sätt i RevivaBios webbshop.

     

      1. Gamla priser på t.ex. produktblad, prislistor, i e-postmeddelanden, nyhetsbrev eller annat media är därefter inte giltiga. Om priset på en produkt höjs skall en beställning till det gamla priset vara utan verkan.

     

      1. Som köpare kommer du då att få erbjudande från RevivaBio om att köpa varan till det nya priset.

    7. Leveranser
    RevivaBio kan leverera till hela världen. Leveranser sker med PostNord, DHL eller annan lämplig speditör och skickas som brev, varubrev, paket eller postpaket, beroende på vikten.

  1. 8. Slutsålda varor
      Skulle en vara som du har beställt inte finnas på lager så meddelar vi dig. Leverans kommer att ske så snart varan finns i lager igen.
  1. 9. Ändra eller avbeställa order
      För att ändra eller avbeställa en order måste du kontakta RevivaBio. Om det går att ändra eller avbeställa ordern gör vi det. Är ordern redan packad och hanterad har vi ej möjlighet att göra förändringar utan ordern kommer skickas utifrån vad du har beställt.
  1. 10. Om något går fel
      Om en produkt är felexpedierad, defekt eller om du har råkat ut för någonting annat som du inte är nöjd med så hör omgående av dig till vår kundtjänst, så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.
  1. 11. Ångerrätt
      1. Vi tillämpar inte öppet köp men du har i enlighet med distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter mottagandet av produkten/produkterna. Detta gäller dock endast om förseglingen är obruten och om varan/varorna skickas tillbaka i oskadat skick och ligger i originalförpackning.

    Returnera varorna tillsammans med fakturan eller en kopia av den. På fakturan anger du returorsak ”Ångerrätt”. Du står själv för returfrakt och transportrisk. Ta alltid kontakt med oss innan du returnerar en produkt.

    Vi löser inte ut returnerade varor som inte är fullt frankerade eller som sänds tillbaka till oss mot postförskott eller efterkrav. Om du vill utnyttja ångerrätten krediterar vi summan för den eller de produkter du returnerar, dock exklusive fraktkostnaden och fakturaavgiften. Handlar du via Klarna så reglerar Klarna återbetalningen. Har du handlat på faktura från oss så gör vi återbetalningen inom 30 dagar från den dag vi mottagit din retur. Du behöver då också meddela oss till vilket konto pengarna skall sättas in.

    12. Reklamationer
    RevivaBio tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer. Om ditt paket är skadat vid leveransen bör du göra en reklamation direkt hos ditt utlämningsställe. Om du av någon annan anledning inte är nöjd med dina varor, ta då kontakt med vår kundtjänst och meddela detta senast 10 dagar efter leverans.
    Om du returnerar varor till oss önskar vi att du samtidigt skriver om orsaken och om du vill att vi skall skicka dig nya varor. Varorna skall vara oöppnade, hela och förpackade så att de håller för transporten.
    Skicka alltid med din orderbekräftelse eller en kopia på fakturan så att vi lätt kan hitta dig i vårt datasystem. Varor som returneras till oss skall skickas direkt till vår adress via Postnord Varubrev.

    OBS! Vi löser inte ut paket som skickats i retur till oss via ombud.

  1. 13. Paket som inte hämtas ut
      1. Har du ett levererat paket som du inte hämtat ut ännu, får du alltid en påminnelse av Posten eller DHL. Det är därför ditt ansvar att ange rätt kontaktuppgifter när du lägger din order.

     

      1. Om du trots allt inte hämtar ut ditt paket, debiterar vi dig för returfrakt och expeditionskostnader.

     

      En minimiavgift på 250 kr kommer att tas ut. Paket ligger kvar på utlämningsställen i 7 dagar innan det returneras till oss.
  1. 14. Tvister
      1. Om du anser att du inte har blivit korrekt behandlad av oss vill vi att du skriver ett brev till oss där du redogör för vad som har hänt.Skicka redogörelsen tillsammans med namn, adress, telefonnummer och ordernummer till oss. Vårt mål är alltid att vi i god anda kan komma överens med dig om en lösning. Kan vi dock inte lösa tvisten tillsammans bör du kontakta din kommunala konsumentvägledare för vidare upplysningar.

     

      Alla tvister löses i Sverige enligt svensk lag, under vilken vår marknadsföring också lyder.Vi följer alltid Allmänna reklamationsnämndens (ARN:s) rekommendationer.
  1. 15. Ansvar vid användning av kosttillskott
      1. Kosttillskott är menat att vara ett stöd till en allsidig kost och du bör följa rekommendationerna på förpackningarna.

    Om du är sjuk eller gravid rekommenderar vi dig att rådgöra med din läkare innan du använder de kosttillskott som säljs i RevivaBios webbshop.

    RevivaBio ansvarar inte för eventuella följder vid intag av erbjudna kosttillskott. Kosttillskott från RevivaBio ska inte förväxlas med läkemedel.

    Våra produkter säljs inte i syfte att lindra, bota eller förebygga sjukdom. Vår rekommendation av dagligt intag är enbart en rekommendation men i slutändan är det ändå du själv som ska förvissa dig om mest lämpliga bruk i din situation av det aktuella kosttillskottet.

    RevivaBio bär inget ansvar för utebliven eller mindre effekt än du hade förväntat dig av det kosttillskott du använder.

  1. 16. Falska beställningar

Falska beställningar eller bedrägeriförsök polisanmäls alltid.
RevivaBio tillämpar den svenska konsumentköplagen (SFS 1990:932) och den svenska distansavtalslagen (SFS 2000:274).

17. Vidareförsäljning till andra länder är inte tillåtet

Det är inte tillåtet att köpa varor i RevivaBios webbshop och sälja dessa vidare direkt eller indirekt till Kina eller andra länder. Om du misstänks bryta mot eller bryter mot denna regel kommer du bli avstängd från att köpa mer i vår webbshop. Denna regel gäller inte för godkända återförsäljare. 

18. Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator.
Det finns två breda typer av cookies – bestående cookies och sessionscookies. Bestående cookies ligger kvar i din enhet tills de raderas manuellt eller automatiskt. Sessionscookies ligger kvar i din enhet tills du stänger webbläsaren och de därmed raderas automatiskt.

Sessionscookies används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Inställningar för cookies: Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies.

Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.

Du kan när som helst meddela oss (via kundservice@revivabio.se) om att du önskar raderas ur vårt kundregister och vi raderar i så fall ditt konto, under förutsättning att eventuella skulder är reglerade.

19. Personuppgifter

Genom att beställa från RevivaBio godkänner du att vi sparar dina personuppgifter för behandling av din order och för framtida marknadsföring. Du kan när som helst avboka vårt nyhetsbrev om du inte vill få information om nya rön, erbjudanden, tips om nya produkter eller annat.