DAOfood Plus

Vid histaminintolerans och överkänslighet mot födoämnen.

459 kr

Broccolikoncentrat+

Broccolikoncentrat+ för cellerna energi och försvar

Ny produkt för cellernas försvarssystem! 

349 kr

Sacro-Bol

God jästsvamp för mag-tarmkanalens funktion

545 kr

RevivaBio Smörsyra

Viktigt för att tarmslemhinnan ska må bra

519 kr



Köpvillkor

Giltigt från 2017-05-02

1. Tillämplighet

Köpevillkoren i RevivaBios webbshop gäller från och med ovan angivet datum och ersätter tidigare publicerade köpevillkor. RevivaBio reserverar sig dock för skrivfel eller tekniska fel.

2. Priser

Priserna som du finner i RevivaBios webbshop anges i svenska kronor och inkluderar moms. De gäller tills nya priser publiceras i webbshopen.

3. Frakt – fraktpriser & fraktgaranti

DHL – med fraktgaranti
För beställning under 1.999 kr är fraktkostnaden alltid 69 kr oavsett vikt.
Vi bjuder på frakt och fraktgaranti när du handlar för 2000 kr eller mer.
Försvinner paketet under leveransen står RevivaBio för risken.

Postnord – EJ fraktgaranti
För beställning under 599 kr är fraktkostnaden alltid 48 kr oavsett vikt.
Fraktfritt när du handlar för 600 kr eller mer.
Försvinner paketet under leveransen står du för risken.

4. Beställningar och orderbekräftelse

Du kan antingen göra din beställning direkt via RevivaBios webbshop, via e-mejl: order@revivabio.se eller per telefon 018-24 74 40. Du måste vara över 18 år för att beställa varor.

Om du beställer via webbshopen får du automatiskt en orderbekräftelse till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter.

Det kan vara bra att spara orderbekräftelsen inför eventuella kontakter med kundtjänst. Får du ingen bekräftelse, kontakta vår kundtjänst så kontrollerar vi din beställning. Genom att göra en beställning anses du ha läst igenom och accepterat köpevillkoren.

 5. Betalningsalternativ

För köp i RevivaBios webbshop anlitar vi Klarna som sköter om all debitering åt oss. Läs mer om Klarnas villkor för köp här: https://www.klarna.com/se/villkor/

6. Minsta ordersumma

Minsta ordersumma är 135 kr inklusive moms, men exklusive frakt.

7. Prisförändringar

På grund av att priserna på råvaror, frakt, energi, tull, valutor, räntor och annat kan förändras måste vi emellanåt justera våra priser på produkterna.

Prisförändringarna är oftast små. Det nya priset visas endast på vanligt sätt i RevivaBios webbshop.

Gamla priser på t. ex. produktblad, prislistor, i e-postmeddelanden, nyhetsbrev eller annat media är därefter inte giltiga. Om priset på en produkt höjs skall en beställning till det gamla priset vara utan verkan.

Som köpare kommer du då att få erbjudande från RevivaBio om att köpa varan till det nya priset.

8. Leveranser

RevivaBio levererar för närvarande endast inom Sverige och Danmark.De flesta leveranser sker med Posten och skickas som brev eller postpaket,
beroende på vikten.

Under normala förhållanden får du din leverans en eller ett par dagar efter din beställning. I samband med publicitet som handlar om RevivaBios produkter
kan dock leveranstiderna bli längre än normalt. Vi försöker då hålla dig uppdaterad via vår hemsida om beräknad leveranstid.

9. Slutsålda varor

Skulle en vara som du har beställt inte finnas på lager meddelar vi dig. Leverans kommer att ske så snart varan finns i lager igen.

10. Ändra eller avbeställa order

För att ändra eller avbeställa en order måste du kontakta RevivaBio. Om det går att ändra eller avbeställa ordern gör vi det. Men är redan ordern packad har vi ej möjlighet att göra förändringar utan ordern kommer skickas utifrån vad du har beställt.

11. Om något går fel

Om en produkt är felexpedierad, defekt eller om du har råkat ut för någonting annat som du inte är nöjd med så hör omgående av dig till vår kundtjänst, så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.

12. Ångerrätt

Vi tillämpar inte öppet köp men du har i enlighet med distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter mottagandet av produkten/produkterna. Detta gäller dock endast om förseglingen är obruten och om varan/varorna skickas tillbaka i oskadat skick och ligger i originalförpackning.

Returnera varorna tillsammans med fakturan eller en kopia av den. På fakturan anger du returorsak ”Ångerrätt”. Du står själv för returfrakt och transportrisk. Ta alltid kontakt med oss innan du returnerar en produkt.

Vi löser inte ut returnerade varor som inte är fullt frankerade eller som sänds tillbaka till oss mot postförskott eller efterkrav.

Om du har betalat din leverans och ändå vill utnyttja ångerrätten betalar vi tillbaka den summa du har betalat exklusive fraktkostnaden och fakturaavgiften. Om du enbart gör en delretur återbetalas den vara du returnerar exklusive fraktkostnaden och fakturaavgiften.

Återbetalningen gör vi inom 30 dagar från den dag vi får meddelandet om att du vill utnyttja ångerrätten. Du måste då också meddela oss till vilket konto pengarna skall sättas in.

13. Undantag från ångerrätten

Ångerrätt gäller inte för köp av digitalt innehåll som levereras på något annat sätt än på ett fysiskt medium.

14. Reklamationer

RevivaBio tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer. Om ditt paket är skadat vid leveransen bör du göra en reklamation direkt hos ditt utlämningsställe.

Om du av någon annan anledning inte är nöjd med dina varor, ta då kontakt med vår kundtjänst och meddela detta senast 10 dagar efter leverans.

Om du returnerar varor till oss önskar vi att du samtidigt skriver om orsaken och om du vill att vi skall skicka dig nya varor.

Skicka alltid med orderbekräftelse eller en kopia på fakturan så att vi lätt kan hitta dig i vårt datasystem.

15. Paket som inte hämtas ut

Har du ett levererat paket som du inte hämtat ut ännu, får du alltid en påminnelse av Posten.

Om du trots allt inte hämtar ut ditt paket, debiterar vi dig för returfrakt och expeditionskostnader.

En minimiavgift på 250 kr kommer att tas ut. Paket ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar innan det returneras till oss.

16. Tvister

Om du anser att du inte har blivit korrekt behandlad av oss vill vi att du skriver ett brev till oss där du redogör för vad som har hänt.

Skicka redogörelsen tillsammans med namn, adress, telefonnummer och ordernummer till oss.

Vårt mål är alltid att vi i god anda kan komma överens med dig om en lösning. Kan vi dock inte lösa tvisten tillsammans bör du kontakta din kommunala
konsumentvägledare för vidare upplysningar.

Alla tvister löses i Sverige enligt svensk lag, under vilken vår marknadsföring också lyder.

Vi följer alltid Allmänna reklamationsnämndens (ARN:s) rekommendationer.

17. Ansvar vid användning av kosttillskott

Kosttillskott är menat att vara ett stöd till en allsidig kost och du bör följa rekommendationerna på förpackningarna.

Om du är sjuk eller gravid rekommenderar vi dig att rådgöra med din läkare innan du använder de kosttillskott som säljs i RevivaBios webbshop.

RevivaBio ansvarar inte för eventuella följder vid intag av erbjudna kosttillskott. Kosttillskott från RevivaBio ska inte förväxlas med läkemedel.

Våra produkter säljs inte i syfte att lindra, bota eller förebygga sjukdom. Vår rekommendation av dagligt intag är enbart en rekommendation men i slutändan är det ändå du själv som ska förvissa dig om mest lämpliga bruk i din situation av det aktuella kosttillskottet.

RevivaBio bär inget ansvar för utebliven eller mindre effekt än du hade förväntat dig av det kosttillskott du använder.

18. Falska beställningar

Falska beställningar eller bedrägeriförsök polisanmäls.

RevivaBio tillämpar den svenska konsumentköplagen (SFS 1990:932) och den svenska distansavtalslagen (SFS 2000:274).

19. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator.

Det finns två breda typer av cookies – bestående cookies och sessionscookies. Bestående cookies ligger kvar i din enhet tills de raderas manuellt eller automatiskt. Sessionscookies ligger kvar i din enhet tills du stänger webbläsaren och de därmed raderas automatiskt.

Sessionscookies används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar.

Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Inställningar för cookies 

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies.

Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.