Rådgivning - Fraktfritt över 600 kr - Snabb leverans

Rådgivning - Fraktfritt över 600 kr - Snabb leverans

DAOfood Plus

Vid histaminintolerans och överkänslighet mot födoämnen.

 

Broccolikoncentrat+

Brocccolikoncentrat+1491-600x600

Ny produkt för cellernas försvarssystem! 

 

Sacro-Bol

Sacro-Bol, 650 mg, 60 kapslar

God jästsvamp för mag-tarmkanalens funktion

 

RevivaBio Smörsyra

Smörsyra-1004-600x600

Viktigt för att tarmslemhinnan ska må bra

 





Köpvillkor

Giltigt från 2022-03-02

  1. Tillämplighet
    Köpevillkoren i RevivaBios webbshop gäller från och med ovan angivet datum och ersätter tidigare publicerade köpevillkor. RevivaBio reserverar sig dock för skrivfel eller tekniska fel.

  2. Priser
    Priserna som du finner i RevivaBios webbshop anges i svenska kronor och inkluderar moms. De gäller tills nya priser publiceras i webbshopen.

  3. Frakt – fraktpriser & fraktgaranti
    RevivaBio är angelägna om att leveranser till dig sker så snabbt som möjligt. Vi har dock tyvärr dålig erfarenhet av Postnord där leveranser alltför ofta blir fördröjda eller i värsta fall försvinner spårlöst, trots att de markerats som levererade av Postnord.

    För att du som kund skall vara säker på att din leverans snabbt når fram till dig kan du numera välja att köpa till en Fraktgaranti. Med RevivaBios Fraktgaranti garanterar vi snabb ersättningsförsändelse om varan blir försenad eller försvinner.

    Om varan kommer fel eller försvinner i leveransen måste vi avvakta reklamation, vilket kan ta upp till 30 dagar. Det händer att försändelser ”dyker upp” flera dagar efter att de noterats av Postnord som levererade. För att du inte skall riskera att vänta så länge rekommenderar vi att du köper RevivaBios Fraktgaranti.

    Fraktgaranti – villkor
    För beställning upp till 1.999 kr är kostnaden för fraktgaranti alltid 69 kr oavsett vikt.
    Vi bjuder på både frakt och fraktgaranti när du handlar för 2000 kr eller mer.

    Leveranser utan fraktgaranti 
    För beställning upp till 599 kr är fraktkostnaden alltid 48 kr oavsett vikt.
    Fraktfritt när du handlar för 600 kr eller mer.

    NYTT angående Postnord Varubrev efter den 1 november 2021: 
    Vi levererar våra paket som Postnord Varubrev. Efter den 1 november 2021 så levereras dessa alltid till ditt brevinkast eller brevlåda. Skulle Varubrevet inte rymmas där så lämnas det vid dörren eller hängs i en påse vid brevlådan. Samtidigt som detta görs får du en leveransbekräftelse från brevbäraren att du har fått din leverans. 

    Här föreligger en uppenbar stöldrisk! Flera av våra kunder har rapporterat att de inte har fått sina paket trots att Postnord menar att de har levererat. Med den stöldrisk som föreligger så rekommenderar vi att våra kunder väljer Fraktgaranti. (Vi tittar även på att lägga till möjligheterna för dig att själv välja leveranssätt och utlämningsställe för din order.) 

  1. Beställningar och orderbekräftelse
    Du kan antingen göra din beställning direkt via RevivaBios webbshop, via e-mejl: order@revivabio.se eller per telefon 018-24 74 40. Du måste vara över 18 år för att beställa varor.

    Om du beställer via webbshopen får du automatiskt en orderbekräftelse till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter.

    Det kan vara bra att spara orderbekräftelsen inför eventuella kontakter med kundtjänst. Får du ingen bekräftelse, kontakta vår kundtjänst så kontrollerar vi din beställning. Genom att göra en beställning anses du ha läst igenom och accepterat köpevillkoren.

  1. Betalningsalternativ
    För köp i RevivaBios webbshop anlitar vi Klarna som sköter om all debitering åt oss. Läs mer om Klarnas villkor för köp här: https://www.klarna.com/se/villkor/

  2. Minsta ordersumma
    Minsta ordersumma är 135 kr inklusive moms, men exklusive frakt.

  3. Prisförändringar
    På grund av att priserna på råvaror, frakt, energi, tull, valutor, räntor och annat kan förändras måste vi emellanåt justera våra priser på produkterna.

    Prisförändringarna är oftast små. Det nya priset visas endast på vanligt sätt i RevivaBios webbshop.

    Gamla priser på t. ex. produktblad, prislistor, i e-postmeddelanden, nyhetsbrev eller annat media är därefter inte giltiga. Om priset på en produkt höjs skall en beställning till det gamla priset vara utan verkan.

    Som köpare kommer du då att få erbjudande från RevivaBio om att köpa varan till det nya priset.

  1. Leveranser
    RevivaBio kan leverera till hela världen. Leveranser sker med PostNord, DHL eller annan lämplig speditör och skickas som brev, varubrev, paket eller postpaket, beroende på vikten.

    Under normala förhållanden får du som bor i Sverige din leverans en eller ett par dagar efter din beställning. För leveranser till våra nordiska grannländer når leveransen vanligtvis fram inom en vecka. För leveranser till övriga världen varierar leveranstiden beroende på till vilket land varorna skickas.

    I samband med publicitet som handlar om RevivaBios produkter kan leveranstiderna bli längre än normalt. Vi försöker då hålla dig uppdaterad via vår hemsida om avvikande leveranstider.

  1. Slutsålda varor
    Skulle en vara som du har beställt inte finnas på lager meddelar vi dig. Leverans kommer att ske så snart varan finns i lager igen.

  2. Ändra eller avbeställa order
    För att ändra eller avbeställa en order måste du kontakta RevivaBio. Om det går att ändra eller avbeställa ordern gör vi det. Men är redan ordern packad har vi ej möjlighet att göra förändringar utan ordern kommer skickas utifrån vad du har beställt.

  3. Om något går fel
    Om en produkt är felexpedierad, defekt eller om du har råkat ut för någonting annat som du inte är nöjd med så hör omgående av dig till vår kundtjänst, så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.

  4. Ångerrätt
    Vi tillämpar inte öppet köp men du har i enlighet med distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter mottagandet av produkten/produkterna. Detta gäller dock endast om förseglingen är obruten och om varan/varorna skickas tillbaka i oskadat skick och ligger i originalförpackning.

    Returnera varorna tillsammans med fakturan eller en kopia av den. På fakturan anger du returorsak ”Ångerrätt”. Du står själv för returfrakt och transportrisk. Ta alltid kontakt med oss innan du returnerar en produkt.

    Vi löser inte ut returnerade varor som inte är fullt frankerade eller som sänds tillbaka till oss mot postförskott eller efterkrav.

    Om du vill utnyttja ångerrätten krediterar vi summan för den eller de produkter du returnerar, dock exklusive fraktkostnaden och fakturaavgiften. 

    Handlar du via Klarna så reglerar Klarna återbetalningen. Har du handlat på faktura från oss så gör vi återbetalningen inom 30 dagar från den dag vi mottagit din retur. Du behöver då också meddela oss till vilket konto pengarna skall sättas in. 

  1. Undantag från ångerrätten
    Ångerrätt gäller inte för köp av digitalt innehåll som levereras på något annat sätt än på ett fysiskt medium.

  2. Reklamationer
    RevivaBio tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer. Om ditt paket är skadat vid leveransen bör du göra en reklamation direkt hos ditt utlämningsställe.

    Om du av någon annan anledning inte är nöjd med dina varor, ta då kontakt med vår kundtjänst och meddela detta senast 10 dagar efter leverans.

    Om du returnerar varor till oss önskar vi att du samtidigt skriver om orsaken och om du vill att vi skall skicka dig nya varor. Varorna skall vara oöppnade, hela och förpackade så att de håller för transporten.

    Skicka alltid med din orderbekräftelse eller en kopia på fakturan så att vi lätt kan hitta dig i vårt datasystem.

    Varor som returneras till oss skall skickas direkt till vår adress via Postnord Varubrev. 
    OBS! Vi löser inte ut paket som skickats till ombud.

  1. Paket som inte hämtas ut
    Har du ett levererat paket som du inte hämtat ut ännu, får du alltid en påminnelse av Posten eller DHL. Det är därför ditt ansvar att ange rätt kontaktuppgifter när du lägger din order.

    Om du trots allt inte hämtar ut ditt paket, debiterar vi dig för returfrakt och expeditionskostnader.

    En minimiavgift på 250 kr kommer att tas ut. Paket ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar innan det returneras till oss.

  2. Tvister
    Om du anser att du inte har blivit korrekt behandlad av oss vill vi att du skriver ett brev till oss där du redogör för vad som har hänt.

    Skicka redogörelsen tillsammans med namn, adress, telefonnummer och ordernummer till oss.

    Vårt mål är alltid att vi i god anda kan komma överens med dig om en lösning. Kan vi dock inte lösa tvisten tillsammans bör du kontakta din kommunala konsumentvägledare för vidare upplysningar.

    Alla tvister löses i Sverige enligt svensk lag, under vilken vår marknadsföring också lyder.

    Vi följer alltid Allmänna reklamationsnämndens (ARN:s) rekommendationer.

  1. Ansvar vid användning av kosttillskott
    Kosttillskott är menat att vara ett stöd till en allsidig kost och du bör följa rekommendationerna på förpackningarna.

    Om du är sjuk eller gravid rekommenderar vi dig att rådgöra med din läkare innan du använder de kosttillskott som säljs i RevivaBios webbshop.

    RevivaBio ansvarar inte för eventuella följder vid intag av erbjudna kosttillskott. Kosttillskott från RevivaBio ska inte förväxlas med läkemedel.

    Våra produkter säljs inte i syfte att lindra, bota eller förebygga sjukdom. Vår rekommendation av dagligt intag är enbart en rekommendation men i slutändan är det ändå du själv som ska förvissa dig om mest lämpliga bruk i din situation av det aktuella kosttillskottet.

    RevivaBio bär inget ansvar för utebliven eller mindre effekt än du hade förväntat dig av det kosttillskott du använder.

  1. Falska beställningar
    Falska beställningar eller bedrägeriförsök polisanmäls alltid.

    RevivaBio tillämpar den svenska konsumentköplagen (SFS 1990:932) och den svenska distansavtalslagen (SFS 2000:274).

  1. Cookies
    Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator.

    Det finns två breda typer av cookies – bestående cookies och sessionscookies. Bestående cookies ligger kvar i din enhet tills de raderas manuellt eller automatiskt. Sessionscookies ligger kvar i din enhet tills du stänger webbläsaren och de därmed raderas automatiskt.

    Sessionscookies används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar.

    Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

    Inställningar för cookies: Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies.

    Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.

  1. Personuppgifter
    Genom att beställa från RevivaBio godkänner du att vi sparar dina personuppgifter för behandling av din order och för framtida marknadsföring. Du kan när som helst avboka vårt nyhetsbrev om du inte vill få information om nya rön, erbjudanden, tips om nya produkter eller annat.

    Du kan när som helst meddela oss (via kundservice@revivabio.se) om att du önskar raderas ur vårt kundregister och vi raderar i så fall ditt konto, under förutsättning att eventuella skulder är reglerade.